instagram

تماس با ما

← درب ضد سرقت لابی
درب ضد سرقت لابی

درب ضد سرقت لابی

درب ورودی یک ساختمان تاثیر بسزایی در نمای ساختمان و جزعی از معماری ساختمان به حساب میآید اولین چیزی که در هنگام ورود به یک ساختمان به چشم میخورد درب ورودی ساختمان است. این روزها طبقه ایی با نام لابی در بیشتر ساختمان ها وجود دارد که در کنار یک درب زیبای لابی، زیبایی ساختمان کامل میشود. ما در این مقاله شما را با درب ضد سرقت لابی آشنا میکنیم که در کنار زیبایی از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

درب ضد سرقت لابی

استفاده از درب ضد سرقت لابی حفظ زیبایی و در عین حال ایمنی بسیار بالایی به ما میدهد و یک انتخاب مناسب برای درب ورودی ساختمان میباشد. هدف استفاده از درب ضد سرقت لابی جلوگیری از ورود غیر مجاز افراد و سارقین است. این درب ها ترکیب چوب و فولاد میباشند که به صورت تمام چوب یا MDF روکش میشود.  درب های ضد سرقت لابی دارای کلاف کشی فلزی و ورقه فولادی یک تکه در سرتا سر لنگه در میباشد. این درب ها در برابر سوراخ شدن، اهرم شدن، شکستگی و دست کاری بسیار مقاوم باشد و باید چهارچوب های مقاومی داشته باشد. درب های ضد سرقت لابی بر روی پاشنه سنگی نصب میشوند این باعث میشود تا از زیر درب ورودی ساختمان هیچگونه ورودی انجام نشود.

از نظر ساختاری مانند درب های ورودی ضد سرقت هستند اما هم مقاوم تر هستند و قیمت بالاتری  هم دارند. درب های لابی باید مقاومت زیادی داشته باشد زیرا این درب به خاطر رفت و آمد و تردد زیاد و جابه جایی اشیاء و... در معرض آسیب است. درب ضد سرقت لابی باید در برابر ضربه و خراش مقاوم باشد. در ساختار درب لابی ضد سرقت از ترکیت چوب، شیشه و فلز استفاده میشود که میتوان طرح های مدرن یا کلاسیک به این درب ها داد.

 

درب ضد سرقت لابی و شرایط آب و هوایی

درب های ضد سرقت لابی باید دو مقاومت بالا داشته باشد اول در برابر سرقت و دوم در برابر آفتاب و آب، مقاوم باشد. درب ضد سرقت لابی باید مقاومت قابل قبول و حتی زیادی داشته باشد. در برابر تغییرات آب و هوایی، در برابر خشکی هوا یا رطوبت ، دمای بالا یا دمای پایین و تغییرات سریع دما، مقاوم و پایدار باشد و تغییر رنگ یا  پوسیدگی یا هر تغییر در آن به وجود نیاید. درب های لابی که در ترکیبات آنها چوب است میزان مقاومت کمتری دارد، البته از رنگ های ضد آب برای آنها استفاده میشود اما برای بالا بردن عمر مفید درب لابی باید یک سایبان  حداقل یک و نیم متری داشته باشد در غیر این صورت بهتر است از درب لابی ضد سرقت فلزی استفاده شود.

 

خاصیت عایق بودن درب ضد سرقت لابی

درب های ضد سرقت لابی عایق حرارتی و صوتی میباشند از هر دو طرف عایق صوتی هستند تا هیچ آلودگی صوتی به داخل راه پیدا نکند و سر و صدای داخل ساختمان به بیرون نرود. همچنین عایق حرارتی است درب ضد سرقت لابی باید یک درب انرژی کارآمد است به این معنا که در فصول مختلف سال کارایی خوبی داشته باشد و انرژی هدر نرود. درب های ضد سرقت لابی مجهز به زه درزگیر است و گرد و خاک، آلودگی و حشرات موزی نمی توانند از آن عبور کنند. درب های لابی با آلومینیوم، استیل، فایبرگلاس، چوب و شیشه ترکیب میشوند و بر اساس طرح ساختمان و بودجه مشتری مدل درب لابی انتخاب میشود.

درب ضد سرقت لابی با روکش چوب و MDF

درب های لابی که با چوب یا ام دی اف روکش چوب روکش شده اند را با رنگ های پوششی و پلی اورتان رنگ میکنند تا این رنگ به صورت یک لایه ضخیم روی سطح چوبی بنشیند. البته بسته به شرایط آب و هوایی ، تابش آفتاب، رطوبت هوا و کاربری درب، نوع چوب و نوع رنگ آن متفاوت است.  در درب های ضد سرقت لابی با روکش ام دی اف، استفاده از زیر کار MDF و رنگ نقش مهمی ایفا میکند.

درب لابی را میتوان با چوب های ترمووود  ساخت ،این درب در معرض باد و باران یا رطوبت و آفتاب هیچ مشکلی پیدا نمی کند. در صورتی که انتخاب ما درب لابی ترکیب شیشه و چوب است شیشه درب باعث روشنایی فضای لابی میشود و ظاهری لوکس  به در میدهد.  شیشه های به کار رفته در درب های ضد سرقت لابی لمینت شده و کاملا نشکن میباشند.

سفارشی سازی درب ضد سرقت لابی

درب های ضد سرقت لابی درب هایی سفارشی و پر کار هستند و اکثرا قابلیت دپو کردن را ندارند برای همین از سفارش تا ساخت آن زمان نسبتا زیادی را میبرد. درب ضد سرقت لابی درب لوکسی میباشد و باید با طراحی نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد. 

در هنگام اندازه گیری درب باید به صورت کاملا دقیق انجام شود. شرکت های تولید درب کارشناسان خود را برای اندازه گیری اعزام میکنند شاید شما برای دانستن قیمت حدودی درب اندازه گیری کنید و به شرکت سازنده درب اعلام کنید اما زمانی که ساخت آن آغاز میشود خود کارشناسان شرکت باید اندازه گیری دقیق انجام دهند

یراق آلات درب ضد سرقت لابی

لولاهای درب وروی لابی باید تحمل وزن درب را روی چهارچوب داشته باشند. لولا های آن تقویت شده هستند تا این درب ها به هیچ عنوان دچار افتادگی نشوند. دستگیره درب المان نهایی بر روی درب ضد سرقت لابی است که تعیین کننده شخصیت آن میباشد. باید متناسب با طرح درب، طراحی ساختمان و سبک طراحی انتخاب شود. دستگیره های از متریال  های مختلفی مثل برنج، کروم، آلومینیوم، استیل و ...  ساخته میشوند. همچنین ساختار قفل های آن باید از استحکام بالایی برخوردار باشد و میتوان گفت فقل های حیاطی یکی از اجزاء مهم برای درب ضد سرقت لابی به حساب میآید.

درب ضد سرقت لابی به صورت تک لنگه، دو لنگه و یک و نیم لنگه ساخته میشود. اندازه هر لنگه درب بسته به نوع ساختمان متفاوت است. درب های ضد سرقت تک لنگه ایمنی بیشتری دارند زیرا درب های چند لنگه از یک طرف، بر روی لنگه درب قرار میگیرند، البته نسبت به درب های ورودی معمولی ایمنی آنها خیلی بیشتر است. ریگلاژ، نصب و جا به جایی درب های چند لنگه بسیار سخت تر است.

در درب های یک و نیم لنگه هر دو لنگه قرینه هم هستند اما لنگه بازشو کمی بزرگتر از لنگه ثابت است. نیم لنگه ها میتوانند ثابت یا بازشو باشند. درب های دولنگه معمولا ظاهری برجسته دارند که پشت آنها CNC کار شده و در قسمت پشتی درب قفلهای خاصی نصب میشود تا لنگه ثابت درب مقاومت بیشتری داشته باشد و امینت درب بالا باشد. درب های ضد سرقت لابی نباید مستقیم در معرض باران  و نور باشند ولی در مکان های مرطوب با استفاده از نوع مقاوم در برابر آب  مشکلی برای آنها پیش نمی آید.

درب ضد سرقت لابی با روکش استیل

 نوع دیگری از درب های ضد سرقت لابی درب های فلزی هستند که از استیل ساخته میشوند مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی داند. ظاهر آن زیبا است و قیمت آن نسبت به درب های ضد سرقت لابی که مشتقات چوب روکش شده است کمتر است.