instagram

تماس با ما

← کابینت آشپزخانه هایگلاس
کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس

آشپزخانه همیشه محیطی پر از آمد و رفت در هر منزل است و افراد خانواد برای صرف غذا و درست کردن غذا به آن رفت و آمد دارند و معمولا در خانه های امروزی به سالن پذیرایی مشرف است. از این طراحی کابینت آشپزخانه از نظر ظاهر  و کابردی بودن آن بسیار مهم است. ما در این مقاله به کابینت آشپزخانه هایگلاس که برای طرفداران سبک مدرن بسیار مورد استفاده بوده بنویسیم.

هایگلاس 

هایگلاس اسم روکشی است که بر روی MDF کشیده شده است و کابینت آشپزخانه هایگلاس، کابینت MDF است با روکش هایگلاس که روی ام دی اف پرس شده است. روکش پلاستیکی براق و شیشه ای که دارد باعث شده از سایر کابینت ها متمایز شود و زیبایی خاصی داشته باشد. از نظر رنگ بسیار تنوع رنگ دارد و شامل رنگ های مات، براق، ساده و حتی طرح دار است. کابینت های هایگلاس کابینت هایی مقاوم و محکم است .

کابینت آشپزخانه هایگلاس در عین سادگی بسیار زیبا است. سادگی کابینت آشپزخانه هایگلاس باعث شده که برای انتخاب طرح دست ما باز باشد. به راحتی تمیز میشود و دیر کثیف میشود. سطح کابینت ها معمولا فرورفتگی و برجستگی دارد که باعث میشود کابینت گردو خاک و چربی و کثیفی رو بیشتر به خود بگیرد اما کابینت هایگلاس به خاطر سطح صافش دیرتر کثیف میشود و به راحتی تمیز میشود.  به خاطر تنوع رنگ و طرح زیاد هر سلیقه ایی را قانع میکند. کابینت هایگلاس سطحی صاف، صیقلی و براق داد برای همین باعث رفلکس نور میشود و خود منبعی از نور به شما میآید. این خصوصیت کابینت هایگلاس برای کابینت های کم نور مناسب بوده و باعث روشنایی آشپزخانه میشود.

کابینت هایگلاس براق یا مات

این سوال خیلی کلی است و مسائلی از قبیل رنگ دکوراسیون، سبک و فضای آشپزخانه بستگی دارد. در آشپزخانه های کوچک با نورکم استفاده از رنگ های براق کابینت هایگلاس توصیه میشود و برای آشپزخانه های بزرگ رنگ های مات آشپزخانه را جذاب تر میکند. جزو محبوب ترین رنگ هایی که در کابینت آشپزخانه هایگلاس مورد استفاده قرار گرفته رنگ سفید و بعد طوسی مات بوده است.

کابینت هایگلاس در مجموعه سبک مدرن قرار میگیرد و برخی کابینت هایگلاس را کابینت مدرن میشناسند. به خاطر تنوع رنگ و طرح زیاد مناسب برای هر سلیقه ایی است. در آشپزخانه های مدرن معمولا از دو رنگ استفاده میکنند تا باعث زیبایی بیشتر کابینت آشپزخانه هایگلاس شود. البته استفاده از کابینت آشپزخانه دو رنگ برای متراژ های متوسط  و بالا مناسب تر است اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از یک رنگ استفاده کنید.

معایب و مزایای کابینت آشپزخانه هایگلاس

 معایب

  • در برابر ظربه آسیب پذیر است
  • در مقابل رطوبت مقاومت کمی دارد.
  • اگر از جنس خوب استفاده نکنید باعث میشود که رنگ کابینت تغییر کند و بوی نامطبوعی در محیط اشپزخانه ایجاد شود.
  • به جای ماندن جای انگشت به روی آن

مزایای

  • تنوع رنگ بسیار زیاد
  • ظاهری مدرن و امروزی
  • انتخابی برای طرفداران سبک مدرن
  • به آسانی تمیز میشود
  • کیفیت بسیار خوبی دارد

در پایان نکته ایی که باید هنگام خرید کابینت آشپزخانه هایگاس بدانید میزان موج در رفلکس سطح آن است، که هر چه میزان موج کمتر باشد به این معنی است که MDF استفاده شده در کابینت کیفیت بالایی دارد.