instagram

تماس با ما

← کابینت آشپزخانه اچ پی ال
کابینت آشپزخانه اچ پی ال

کابینت آشپزخانه اچ پی ال

کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین تجهیزات در آشپزخانه است و انتخاب آن بسته به سلیقه ، بودجه و فضای آشپزخانه است. ما امروز قصد داریم در این مقاله شما را با کابینت آشپزخانه HPL آشنا کنیم.

کابینت آشپزخانه HPL از چه متریالی ساخته شده است؟

بهترین مواد اولیه ایی که میشود با آن کابینت آشپزخانه ساخت MDF است. MDF یکی از پر کاربرد ترین متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه است. علت انتخاب این متریال قیمت مناسب ، تنوع رنگ و طرح، سازگاری با طبیعت و مقاومت بالای آن است. کابینت آشپزخانه HPL نوعی کابینت MDF است که روکش آن از HPL است.

HPL از واژه High Pressure Laminate یعنی لمینت با فشردگی بالا گرفته شده است. HPL یکی از مقاوم ترین روکش هایی است که روی ام دی اف قرار میگیرد. تشکیل شده از رزین فنولیک و لایه سلولزی،که بر روی MDF خام قرار میگیرد.

مقاومت HPL

روکش HPL از لایه های سلولزی و رزین فونولیک ساخته شده است. این مواد در دمای بالاتر از 145 درجه سانتی گراد و تحت فشار 300 بار تشکیل شده اند و همین امر باعث شده که مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و در برابر جریان الکتریسیته نیز نارسانا میباشند.

مقاومت شیمیایی که بین لایه های سلولزی است و چسبندگی سریع رزین باعث بوجود آمدن یک پیوند ناگسستنی بین لایه ها میباشد. مقاومت ورق HPL انقدر بالا است که حتی از آن برای نمای بیرونی ساختمان استفاده میکنند.

مزیت های کابینت آشپزخانه HPL:

  • نسبت به سایر کابینت های آشپزخانه MDF، استحکام و مقاومت بالاتری دارد.
  • ضد باکتریال میباشد و لک و آلودگی را به خود نمیگیرند. برای همین به راحتی تمیز میشوند.
  • این کابینت قابل شستشو است و خیلی راحت تمیز میشود.
  • دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی است و میتوان بسته به سلیقه خود از طرح ها و رنگ های مختلف آن در آشپزخانه خود استفاده کنید.
  • در مقابل رطوبت مقاوم است.
  • در برابر جریان برق مقاوم است و این به خاطر رزین فنولیکی است که در روکش HPL آن به کار رفته و آن را نارسانا کرده است.
  • نسبت به مواد اسیدی و شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
  • ضد لک و ضد خش است.
  • از طول عمر و دوام بالایی برخوردار است و تا سی سال خراب نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد.
  • در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد.
  • به خاطر مقاومت بالای روکش HPL، ترک نمی خورد.

کاربرد های ورق HPL

مقاومت بالا،  خاصیت آنتی استاتیک و آنتی باکتریال بودن ورق HPL باعث شده که نه تنها برای کابینت سازی، دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد حتی در بیمارستان ها، رستوران ها و آزمایشگاه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

رویه کابینت HPL

صفحه کابینت HPL یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین صفحات کابینت در صنعت کابینت سازی میباشد. به خاطر مقاومت بالا در برابر شستشو، ضد خط و خش ، ضد حریق و استحکام بالا به مواد اسیدی و شیمیایی باعث شده است که انتخاب بیشتر مشتریان و مجریان کابینت سازی باشد.  

 

نگهداری از کابینت آشپزخانه HPL:

به دلیل خاصیت ضد باکتری بودن و قابل شستشو بودن آن یکی از متریال بسیار خوب برای ساخت کابینت آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه HPL گرد و خاک و لکه را در خود جذب نمی کند و کار تمیز کاری آن دشوار نیست. ولی چند راه کار را در اینجا میگوییم تا ماندگاری و دوام کابینت شما بیشتر شود:

  • کابینت آشپزخانه HPL را زیاد در معرض نور خورشید و حرارت قرار ندهید.
  • کابینت آشپزخانه HPL را در معرض حرارت زیاد مثل قابلمه برداشته از روی گاز قرار ندهید.
  • از صفحه کابینت HPL به عنوان تخته برش استفاده نکنید با این که مقاومت آن در برابر خط و خش بالا است اما این کار را تایید نمی کنیم.

رنگبندی کابینت آشپزخانه HPL

کابینت آشپزخانه HPL علاوه بر استحکام ویژگی دیگری دارد که آن تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح است. بیشترین طرح های آن طرح چوب است.  اگر به رنگ چوب علاقه دارید و کابینت مقاوم میخواهید که سالیان سال برای شما کار کند بهترین انتخاب برای شما کابینت آشپزخانه HPL است.

یک کابینت خوب باید با دوام باشد، تنوع در طرح و رنگ داشته باشد، زیبایی و مقاوم باشد، که همه را کابینت آشپزخانه HPL دارد. کابینت آشپزخانه HPL متریالی است که همه آنچه که از یک کابینت آشپزخانه میخواهید دارد.