instagram

تماس با ما

← درب ضد سرقت چیست؟
درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

درب های ضد سرقت، یکی از تجهیزات ساختمانی است که این روزها در صنعت ساختمان سازی مورد توجه بسیاری از معماران و سازندگان قرار گرفته است. درب ضد سرقت همان طور که از اسمش مشخص است برای افزایش سطح ایمنی ساختمان ها استفاده میشود و امکان ورود سارقین را کم میکند و امنیت ساختمان را افزایش میدهد. همراه ما باشید تا با درب های ضد سرقت بیشتر آشنا شوید.

اگر درب های ضد سرقت را با درب های معمولی مقایسه کنیم بسیار با دوام و مقاوم تر است و در مقابل هر گونه تخریب، برش، اهرم نمودن و دستکاری از سطح ایمنی بالاتری برخوردار است و امنیت بیشتری نسبت به درب های ورودی معمولی دارد. البته این ایمن بودن صد در صد نیست و نسبت به درب های ورودی معمولی گفته میشود.

در درب های ضد سرقت قفل ها مهمترین قطعه این درب ها میباشد و در یک درب ضد سرقت، از انواع مختلف فقل استفاده میشود تا امنیت درب بیشتر شود. داشتن برخی از ویژگی ها در فقل درب های ضد سرقت باعث میشود که قیمت این فقل ها بیشتر شود مثل فقل های ضد اسید، ضد برش، ضد دیلم و ... در هنگام خرید باید بسیار دقت داشته باشید قفلی در داخل درب شما استفاده شده باشد که مناسب شرایط و کاربری شما باشد. فقل های کارتی و اثر انگشتی را نیز میتوان روی درب های ضد سرقت نصب کرد.

لولا ها در درب های ضد سرقت از بیرون و در برخی درب ها، هم از بیرون و هم از داخل مخفی میباشند تا از اهرم کردن درب جلوگیری شود.  درب های ضد سرقت از لایه های مختلفی ساخته شده است، لایه داخلی درب ضد سرقت از یک یا دو لایه ورق فلزی به ضخامت 0.5 تا 2 میلی متر که معمولا از جنس فولاد میباشد به کار برده شده است و باعث میشود تا مقاومت درب ضد سرقت در برابر برش و ضربه بالا باشد.

 روی لایه فولادی را یک لایه ورق MDF ، HDF ، فلز، چوب طبیعی و... می پوشاند، لایه بیرونی و ظاهری درب ضد سرقت است.  فضای خالی داخل درب ضد سرقت به وسیله ی پشم سنگ یا یونولیت پر میشود که به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی عمل میکند و درب ضد سرقت ضد رطوبت نیز می باشد، برخی از درب های ضد سرقت، درب های ضد حریق هستند. 

درب های ضد سرقت ایرانی ، ترک و چینی در بازار ایران موجود است. درب های ضد سرقت ایرانی از نظر کیفت و ظاهر مشابه درب های ضد سرقت کشور ترکیه از کیفیت و دوام خوبی برخوردار میباشد. درب های ضد سرقت در منازل، شرکت ها، کارخانجات، ادارات و... مورد استفاده میباشد.